تعداد گلهای آقای علی دایی در مسابقات ملی چندتاست؟

رقم تعداد گل های علی دایی در مسابقات ملی چقدر است؟

تعداد گل علی دایی در مسابقات تیم ملی فوتبال ایران

کدام گزینه تعداد گلهای علی دایی در مسابقات ملی است؟

تعداد گلهای ملی علی دایی

تعداد گل های آقای علی دایی در مسابقات ملی کدام گزینه است؟

تعداد گل های آقای علی دایی در مسابقات ملی کدام گزینه است؟

الف-۱۱۰

ب-۱۰۹

ج-۱۲۰

جواب>> 109

تعداد گلهای ملی علی دایی در مسابقات

علی دایی که بهترین گلزن بازیهای ملی دنیا محسوب می شود و در ۱۴۹ بازی توانسته ۱۰۹ گل به ثمر برساند. رکورد گلزنی دایی عجیب و تا حدودی ترسناک است چرا که مهاجم سابق بایرن مونیخ، در سالهای ۱۹۹۶۶ و ۲۰۰۰ توانسته بیشتر از تعداد بازیهای ملی اش در آن سال، گل بزند. او در سال ۹۶، در ۱۸ بازی ۲۲ گل زد و سال ۲۰۰۰ هم ۲۰ گل در ۱۹ بازی به ثمر رساند. البته قدرت تیم های آسیایی اصلا به پای حریفان اروپایی تیم ملی انگلیس نمی رسد. دایی اولین بار موفق شد جلوی چین تایپه دو بار گلزنی کند و رکورد پوشکاش را در بازی مقابل لبنان شکست.

علی دایی در مسبقات تیم ملی

علی دایی (زاده ۱۴ بهمن ۱۳۴۸ – اردبیل) بازیکن سابق، مربی فوتبال، و تجارت‌پیشهاهل ایران است. او زننده بیشترین گل ملی و کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران است. وی در سال ۱۹۹۹۹ بازیکن سال آسیا شد.

دایی سابقه بازی در تیم‌های استقلال اردبیل، تاکسیرانی، بانک تجارت، پرسپولیس،السد قطر، آرمینیا بیله‌فلد، بایرن مونیخ، هرتابرلین، الشباب امارات، صباباتری و سایپا را دارد.

علی دایی از ژوئن ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۳ عضو کمیته فنی فیفا بود. او فارغ‌التحصیلدانشگاه صنعتی شریف در رشته متالورژی و نیز مؤسس و مدیر شرکت پوشاک ورزشی دایی است.

او در ۱۴۹ بازی ملی، ۱۰۹ گل به ثمر رسانده است و هم‌اکنون به‌عنوان بهترین گلزن بازی‌های ملی در تاریخ فوتبال مردان جهان شناخته می‌شود.

بهترین گل‌زن فوتبال مردان در بازی‌های ملی

دایی تا پایان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۰۶ که در ترکیب تیم ملی حضور داشت، ۱۴۹ بار برای تیم ملی به میدان رفت و بیش از ۱۰۰ گل به ثمر رسانده است.

دایی در ششمین حضور خود در ترکیب تیم ملی، اولین گل ملی خود را در سال ۱۳۷۲ برابر تایوان در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۱۹۹۴به ثمر رساند.در سال ۱۳۸۲ پس از برتری ۱–۰ ایران در برابر لبنان با گل علی دایی، سایت‌ها و رسانه‌های ایران اعلام کردند دایی با گلزنی در این مسابقه با ۸۵ گل زده رکورد گل‌های ملی پوشکاش (پوشکاش ۸۴ گل ملی در کارنامه داشت) را شکسته است، اما فیفاتعداد گل‌های ملی دایی را ۸۲ اعلام کرد.

گل دوم دایی در مقابل تیم ملی گوآم در رقابت‌های مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ از جمله گل‌هایی است که مورد تأیید فیفانمی‌باشد. در این مسابقه ضربه آزاد دایی با تأثیر گذاری سهراب بختیاری زاده تغییر مسیر داد و وارد دروازه گوآم شد. در حالی که در سایت‌های داخلی ایران تعداد گل‌های دایی در این مسابقه ۴ گل ذکر شده است،[۶۰] اما در سایت فیفا ۳ گل برای دایی در مقابل گوآم ثبت شده است.

او با ۳۵ گل دومین گلزن تاریخ مسابقات مقدماتی جام جهانی نیز محسوب می‌شود.همچنین با ۱۴ گل، بهترین گلزن تاریخ جام ملت‌های آسیا است.