طرز تهیه پیتزا سبزیجات کبابی,

پیتزا سبزیجات کبابی خوردن داره,

پیتزا سبزیجات | طرز تهیه پیتزا سبزیجات کبابی,

طرز تهیه پیتزا سبزیجات ، پیتزا سبزیجات کبابی
اگر شما هم از طرفداران غذاهای گیاهی هستی،پیتزا سبزیجات کبابی انتخابی مناسب برای شما خواهد بود.در آشپزخانه چی چی دانلود همراه ما باشید.

مواد لازم برای پیتزا سبزیجات کبابی

۲ قاشق چایخوری شکر
۱ بسته خمیر مایه خشک
۲ قاشق روغن زیتون
۳ فنجان آرد
۱ قاشق چایخوری نمک
سبزیجات کبابی دلخواه
۲۲۰ گرم پنیر موزارلا، رنده شده
نیم فنجان فلفل کبابی
۱ فنجان سبزیجات ریز سبز
نیم دسته ریحان تازه
پیتزا سبزیجات کبابی

طرز تهیه پیتزا سبزیجات کبابی

اول خمیر را آماده کنید:۱ فنجان آب گرم و شکر و را در کاسه کوچکی بریزید و مخلوط کنید و سپس خمیر مایه را کم کم به آن بپاشید و مخلوط کنید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید.
آرد و نمک را در کاسه بزرگی بریزید. وسط آن یک گودال درست کنید و مخلوط خمیر مایه را داخلش بریزید و مخلوط کنید تا خمیر سفتی بدست آید. آن را روی سطحی که رویش آرد پاشیده ای بگذارید و آن را ۵ دقیقه ورز دهید تا یکنواخت و کشسان شود. به میزان لازم آرد اضافه کنید که خمیر به دستتان نچسبد. آن را گلوله کنید و در کاسه بزرگ چربی بیندازید. رویش کیسه پلاستیک بکشید و بگذارید یک ساعت و نیم در دمای اتاق بماند تا ور بیاید و دوبرابر شود. کباب پز را بگذارید گرم شود و سبزیجات دلخواهتان را کباب کنید.
سبزیجات کباب شده را در سینی فر بگذارید و به آن نمک و فلفل بزنید و رویش روغن زیتون بریزید. مواد دیگر را هم روی سینی فر بریزید و کنار کباب پز بگذارید.
حرارت کباب پز را کم کنید. خمیر را دو قسمت کنید و روی سطحی آرد پاشیده و خمیر را روی آن باز کنید. هر تکه را به یک مستطیل ۱۷ در ۳۰ سانتیمتر با ضخامت ۴٫۵ سانتیمتر درآورید. یک سمت آنها را روغن زیتون بمالید و روی کباب پز ۵ دقیقه کباب کنید. سپس برگردانید و روی آنها را روغن زیتون مالیده و سس گوجه بزنید و رویش پنیر موزارلای رنده شده بریزید. سبزیجات کباب شده و فلفل کبابی را روی آنها بریزید. سپس آن را ۵ دقیقه دیگر حرارت دهید تا پنیر آن آب شود. پیتزاها را روی تخته بگذارید و روی آنها سبزیجات سبز ریز، ریحان و کمی روغن زیتون و نمک بریزید.
پیتزا سبزیجات

نکات تکمیلی در مورد پیتزا سبزیجات

• پیتزا سبزیجات جزو پیتزا میباشد
• زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۳۰ دقیقه
• و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۳۰ دقیقه میباشد .
• پیتزا سبزیجات را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .
• توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۴ نفر مناسب میباشد .

 

پیتزا سبزیجات ، طرز تهیه پیتزا سبزیجات کبابی

 

منبع : آشپزی آکا/ ش