خودروهای لوکسی که تصادف با آنها زندگی را به باد می‌دهد+عکس

خودروهای لوکسی که تصادف با آنها زندگی را به باد می‌دهد + فیلم



با وجود مقررات ناقص بیمه ای اگر راننده یک پراید به یکی از این خودروهای لوکس خارجی بزند و مقصر شناخته شود، نه تنها باید خودروی خود را بفروشد،بلکه بایدمنزل مسکونی‌اش رابه فروش برساند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان موج واردات خودروهای لوکس در سال‌های اخیر علاوه بر آن که از جنبه‌های مختلف همچون خروج میلیاردها دلار ارز از کشور، ترویج فاصله طبقاتی و مانور تجمل در جامعه مورد انتقاد است، برای رانندگان سایر خودروها هم دردسر ایجاد کرده است.
 
این دردسر بزرگ زمانی حادث می‌شود که صاحب خودروی معمولی با این خودروهای لوکس چند صد میلیون تومانی تصادف کند و مقصر هم باشد.
 
با توجه به این که سقف تعهد مالی بیمه شخص ثالث خودروها فقط 5/5 میلیون تومان است، تصادفاتی که خسارت آنها بیش از این رقم شود، مایه دردسر رانندگان مقصر می‌شود.

 خودروهای لوکسی که تصادف با آنها زندگی را به باد می‌دهد+عکس


این در حالی است که 5/5 میلیون تومان حتی کفاف چراغ برخی خودروهای لوکس وارداتی را هم نمی‌دهد.
 
محمد حیدری عضو هیأت مدیره و معاونت فنی در این باره می گوید: آنچه قانون الزام کرده برای خسارت جانی تا سقف 220 میلیون تومان و مالی 5/5 میلیون تومان است.
 

خودروهای لوکسی که تصادف با آنها زندگی را به باد می‌دهد+عکس

به گفته کارشناسان خسارات بیمه‌، حتی در مواردی از تصادفات، خسارت خودروهای لوکس به 100 میلیون تومان هم رسیده است. از آنجا که بیمه فقط 5/5 میلیون تومان تعهد پرداخت خسارات مالی دارد، در چنین مواردی راننده خودروی مقصر مجبور است مابقی خسارت تا 100 میلیون تومان را از جیب بپردازد.

خودروهای لوکسی که تصادف با آنها زندگی را به باد می‌دهد+عکس
 
به عنوان مثال، اگر راننده یک پراید 15 میلیونی به یکی از این خودروهای لوکس خارجی بزند و مقصر شناخته شود، نه تنها باید خودروی خود را بفروشد، بلکه احتمالا باید منزل مسکونی‌اش را هم (اگر داشته باشد) به فروش برساند تا خسارت خودروی چندصد میلیونی را پرداخت کند.
 
به گفته عباس فراشیانی مدیر بیمه خودرو بیمه ایران، 20 درصد از خسارت‌های مالی حوادث رانندگی این شرکت فراتر از بیمه قانونی شخص ثالث است.
 خودروهای لوکسی که تصادف با آنها زندگی را به باد می‌دهد+عکس


محمود امراللهی مدیرعامل بیمه ایران از احتمال تغییر در نرخ تعهد خسارت مالی بیمه شخص ثالث خبر داده است.
 
با این حال تنها راه موجود برای رفع این معضل، افزایش سقف تعهد خسارت مالی از سوی مشتریان است که برای هر یک میلیون تومان فراتر از تعهد 5/5 میلیون تومانی بیمه شخص ثالث، باید حدود 70 هزار تومان پرداخت کنند. سقف این مورد نیز 30 میلیون تومان است.



منبع:مشرق