عکس های سقوط جرثقیل در مکه 65 کشته

فیلم لحظه سقوط جرثقیل در مکه

تعداد کشته شدگان ایرانی سقوط جرثقیل در مکه

تعداد رخمی شدگان ایرانی سقوط جرثقیل در مکه

تعداد کشته شدگان سقوط جرثقیل در مکه

لحظه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام

اخرین جزییات تا ساعت 13 صبح 21 شهریور اضافه شد

عکس های سقوط جرثقیل در مکه 65 کشته

سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  جوان با اشاره به آخرین وضعیت مصدومین حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام اظهار کرد: بر اساس آخرین آماری که از همه بیمارستان های مکه گرفته شده است متاسفانه یک تن از زائران ایرانی به نام "سیف الله اسدی" بر اثر این حادثه کشته شده و تعداد مصدومین ایرانی نیز به 20نفر افزایش یافته است.

 وی در ادامه افزود: یازده نفر از مصدومین در بیمارستان های ایرانی بستری شده اند که تعدادی از آنان بعد از درمان سرپایی مرخص خواهند شد.

اوحدی تاکید کرد: 8تن از مصدومین که به درمان بیشتری نیاز دارند در بیمارستان نور سعودی ها بستری هستند.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تعداد کشته شدگان این حادثه به 80 تن رسیده است گفت: بیشتر این زائران مربوط به کشورهای هند، پاکستان و اندونزی هستند.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضرفضای مسجدالحرام پاکسازی شده است و درهای آن به روی زائران گشوده است و زائران ایرانی که وارد مکه می شوند میتوانند اعمال خود را انجام دهند.

 

 

در حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام در شهر مکه 65 نفر کشته و 184 نفر زخمی شدند.

 
 
خبرگزاری میزان هم به نقل از اوحدی رییس سازمان حج و زیارت ایران نوشت: 12 نفر از زائرین ایرانی دچار جراحت شده‌اند.
 
این جرثقیل در پشت مقام ابراهیم سقوط کرده است.
 
برق شهر مکه هم قطع شده است.
 
فارس گزارش داده که یک زائر ایرانی در بین کشته های این حادثه است.
60 کشته و 30 زخمی در سقوط جرثقیل در مکه /  12 ایرانی در میان زخمی ها

65 کشته و 154 زخمی در سقوط جرثقیل در مکه (+عکس)   /  12 ایرانی در میان زخمی ها

65 کشته و 154 زخمی در سقوط جرثقیل در مکه (+عکس)   /  12 ایرانی در میان زخمی ها

65 کشته و 154 زخمی در سقوط جرثقیل در مکه (+عکس)   /  12 ایرانی در میان زخمی ها
 

65 کشته و 154 زخمی در سقوط جرثقیل در مکه (+عکس)   /  12 ایرانی در میان زخمی ها

 

از سقوط جرثقیل در مکه

 

 

حادثه در مکه ، فیلم سقوط جرثقیل در مسجدالحرام ، مسجدالحرام ، مکه

سقوط جرثقیل در مکه

 

فیلم دیگری از حادثه سقوط جرثقیل در مکه را در ادامه ملاحظه می کنید. 

 

وضعیت زائران ایرانی مکه

رییس سازمان حج و زیارت مرگ یک زائر ایرانی در طوفان مکه و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام را تا این لحظه تأیید نکرد و گفت: هویت زایران مجروح و احتمالا کشته شده درحال شناسایی است.

سقوط جرثقیل در مکه ، حادثه مکه ، سقوط جرثقیل مکه ، سقوط جرثقیل مسجدالحرام

حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام
 

سعید اوحدی در گفت و گویی اظهار کرد: در طوفانی که 5 عصر به وقت محلی در مکه اتفاق افتاد یک جرثقیل سقوط کرد که تاکنون بیش از ٧٠ زائر جان باختند و بیش از ١6٠ نَفَر دیگر مجروح شدند. 

او با بیان اینکه زائران ایرانی معمولا در آن ساعت از روز به دلیل گرامی هوا کمتر به مسجدالحرام می روند و به همین دلیل با آسیب کمتری مواجه شدند، افزود: تا این لحظه تعداد مجروحان ایرانی در این حادثه حدود ٢٠ نَفَر بوده که هویت آن ها نیز درحال شناسایی است. 

وی افزود: ١٢ نَفَر از این مجروحان به بیمارستان سازمان حج منقل شده اند که حال عمومی بهتری دارند و در سلامت به سر می برند و باقی مجروحان ایرانی این حادثه نیز به بیمارستان نور مکه انتقال داده شده اند که 4 نَفَر آن ها به درمان بیشتری نیاز دارند. 

اوحدی درباره اعلام خبر درگذشت یک زائر ایرانی در این حادثه گفت: هویت زائران درحال شناسایی است و هنوز این موضوع با قاطعیت تأیید نمی شود. 

او همچنین به قطع برق سه هتل محل اسکان زائران ایرانی در مکه بر اثر این طوفان اشاره کرد و افزود: برق دو هتل هم اکنون وصل شده و زائران هتل سوم در محل دیگران اسکان داده شده اند تا شرایط در آن هتل نیز عادی شود. 

اوحدی در عین حال گفت: شرایط هم اکنون در مکه عادی است و جای نگرانی وجود ندارد و پزشکان ایرانی نیز در بیمارستان های محل بستری زائران حضور دارند تا به امور رسیدگی کنند. 

درپی وقوع طوفان در مکه مکرمه و سقوط یک دستگاه بالابر در مسجدالحرام، وزیر بهداشت کشورمان نیز طی تماسی با هیات پزشکی حج امسال، جویای احوال زائران ایرانی شد. 

دکتر عباس زارع نژاد، رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در این باره گفت: با توجه به زخمی شدن تعدادی از زائران ایرانی در پی وقوع سیل امروز در مکه، وزیر بهداشت همچنان در تماس با مسوولان هیات پزشکی ایران در عربستان، پیگیر احوال زائران ایرانی است. 

وی گفت: بر اساس پیگیرهای انجام شده، حال عمومی مصدومان ایرانی خوب است و همچنین وزارت بهداشت جهت اعزام پزشک و ارسال اقلام دارویی و پزشکی جهت ارایه خدمات لازم به مصدومان اعلام آمادگی کرده است. 

زارع نژاد افزود: همچنین بنابر اعلام مسوولان هیات پزشکی ایرانی مستقر در مکه مکرمه، زمان بروز طوفان و سیل، تیمهای درمانی ایران به بیمارستانهای مکه اعزام شدند تا در صورت مراجعه مجروحان و مصدومان، آمادگی خدمت رسانی از سوی تیم پزشکی ایران وجود داشته باشد. در حال حاضر نیز وضعیت تحت کنترل است. 

وی گفت: در مجموع بنابر اعلام مسوولان هیات پزشکی ایران در مکه، اقدامات درمانی لازم مربوط به زخمی های ایرانی انجام شده است و حال مابقی زائران خوب است.