چگونه از پوست کودک مراقبت کنیم؟,

چگونه از پوست نوزاد مراقبت کنیم؟

مراقبت از پوست کودک و چند توصیه حیاتی,

پوست کودک ، خطراتی که پوست کودک را تهدید می کند
پوست کودک بسیار حساس و لطیف است بنابراین همیشه خطراتی در معرض این پوست لطیف وجود دارد که با انجام راه هایی می توان از پوست آنها مراقبت کرد.


روش های مراقبت از پوست کودک

به گفته متخصصان پوست و بر اساس تحقیقات انجام شده، بسیاری از محصولات بهداشتی مخصوص پوست کودک از جمله لوسیون ها، شامپوها، پماد و دستمال های مرطوب و... عامل بروز حساسیت هستند و براساس نتایج مطالعات بالینی می توانند باعث بروز 6 نوع حساسیت در اطفال شوند.
براساس تجزیه و تحلیل های علمی انجام گرفته و به گفته مقامات بهداشتی اروپا، این محصولات براساس مواد تشکیل دهنده، به 3 گروه تقسیم می شوند؛ «خطرناک»، «خطر متوسط» و «کم خطر».

خطراتی که پوست کودک را تهدید می کند

محققان فرانسوی به تازگی در مطالعه ای 341 محصول مربوط به کودکان را از نظر مواد شیمیایی به کار رفته در آنها بررسی و اعلام کردند از این میان 299 مورد در گروه محصولات «خطرناک» قرار می گیرند. دلیل این مساله وجود ترکیبات زیر است:

1. متیل لیزولینون که به عنوان نگهدارنده شیمیایی استفاده می شود و در تماس با پوست ایجاد حساسیت می کند. این ترکیب در انواع محصولات مورد استفاده برای کودکان از جمله دستمال های مرطوب وجود دارد.

2. فنوکسی اتانول که نگهدارنده شیمیایی است و می تواند باروری را به خطر بیندازد و برای قلب و خون خطرناک است. این ماده در محصولات گوناگون از جمله دستمال های مرطوب وجود دارد. میزان حد مجاز استفاده از این ترکیب حدود 1 درصد است اما حتی این میزان نیز در کودکان زیر 3 سال بالا و خطرناک شناسایی شده است.

فنوکسی اتانول در بسیاری از محصولات از جمله کرم های ضدآفتاب و خیمردندان وجود دارد و نه تنها از راه دهان، بلکه از راه پوست هم جذب می شود. تحقیقات و آزمایشات آژانس ملی امنیت داروی فرنسه، شان داده این ترکیب می تواند زمینه ساز مسمومیت کبدی، خونی و قلبی باشد. این ترکیب در محصولات بهداشتی با عناوین فنوکسیتول یا EGphE نیز درج می شود. از خرید محصولات حاوی این ترکیب خودداری کنید.

3. اسانس و عطر که احتمال ابتلا به حساسیت را بالا می برند و در 226 محصول از 341 محصول مورد آزمایش وجود داشته است.

همچنین در 181 محصول نیز ترکیباتی یافت شد که در گروه «ترکیبات با خطر متوسط» قرار می گیرند. این ترکیبات شامل موارد زیر است:

4. EDTA (disodium, tetrasodium, calcium disodium) که بیشتر در محصولات کف کننده موجود است، در دستمال های مرطوب هم به کار گرفته می شود و به شدت محرک مخاط چشم است.
 
 
پوست کودک

ترفندهایی برای مراقبت از پوست حساس و لطیف کودکان

 5. لورنت و رلوریل سولفات که کرچه سرطان زا نیستند اما محرک مو و پوست اند و در شامپوها و محصولات حمام به وفور استفاده می شوند.

6. روغن های معدنی که از مشتقات نفت است و در کرم ها و لوسیون ها کاربرد دارد.

7. ذرات ریز (اکسید زینک، دی اکسید تیتان و MBBT) که اثر آن هنوز کاملا مشخص نیست و در کرم های ضدآفتاب کاربرد دارد.

این ترکیبات خطرناک به دلیل نبود مطالعات لازم، همچنان در محصولات کاربرد دارند. با این حال، متخصصان هشدار می دهند حداقل برای کودکان جز در شرایط اضطرار از برخی مصحولات به ویژه دستمال های مرطوب استفاده نکنید و مصرف برخی محصولات از جمله برخی شامپوها و عطرها را تا جای ممکن کم کنید.

8. از جمله ترکیبات کم خطر می توان به پارابن ها و BHT اشاره کرد. پارابن ها برخی کم عارضه و برخی پرعارضه هستند و نیم توان تمامی آنها را به یک چشم دید. به همین دلیل لازم است در استفاده از محصولات حاوی آنها محتاط باشید. BHT نیز می تواند در ترشح غده داخلی اختلال ایجاد کند و عامل بروز ناباروری و نقص در دستگاه های تناسلی باشد.

متخصصان به دنبال تحقیقات و بررسی های انجام شده توصیه می کنند تا جای ممکن از مصرف این نوع محصولات به ویژه برای کودکان زیر 3 سال بپرهیزید و برای کودکان بزرگ تر نیز مصرف را محدود کنید. 

توصیه های برای حفاظت از پوست کودکان

1. هرگز از محصولات بهداشتی مخصوص بزرگسالان برای کودکان استفاده نکنید.

2. قبل از خرید محصولات بهداشتی مربوط به کودکان به برچسب آن نگاه کنید و مطمئن شوید حاوی ترکیبات شیمیایی پرخطر نباشد.

3. استفاده از دستمال های مرطوب را کنار بگذارید. برای پاک کردن دور دهان یا دست های بچه ها و حتی باسن از دستمال های کتانی مرطوب با آب استفاده کنید. این کار نه تنها به نفع فرزندتان، بلکه به نفع محیط زیست است.

4. برای ماساژ بدن کودکان از روغن ها طبیعی و محصولات بدون اسانس استفاده کنید.

5. در کودکانی که به واسطه استفاده از محصولات بهداشتی به ویژه دستمال های مرطوب دچار حساسیت می شوند، قطع مصرف محصول به رفع علائم کمک می کند. متخصصان پیشنهاد می کنند قبل از خرید محصولات آرایشی- بهداشتی به ترکیبات آنها دقت کنید. محصولاتی را خریداری کنید که بی بو و بدون این ترکیبات باشند و جز در شرایط اضطرار برای پاک کردن ادرار یا مدفوع یا تمیز کردن صورت و دستان کودکان از این نوع محصولات استفاده نکنید.

ترفندهایی برای مراقبت از پوست لطیف کودکان

1. پوست کودکان 5 برابر نازک تر و لطیف تر از بزرگسالان است و دقیقا به همین علت است که بسیاری از موادی که به پوست یک بزرگسال آسیبی نمی رسانند، ممکن است در تماس با پوست یک کودک فاجعه آفرین باشند.

2. یکی از کارهای مهم، شستشوی پوست کودک است اما برخلاف تصور عموم، اگر فرزندتان هنوز نوزاد است، به خصوص در فصل های سرد، حمام کردن هر روزه او تاثیرات نامطلوبی دارد. نوزادان نباید بیشتر از 3 نوبت در هفته حمام شوند. چرا که به گفته پزشکان، نوزادانی که والدینشان آنها را به طور مکرر حمام می کنند، دچار مشکلات پوستی شدیدی مانند اگزما می شوند. بهترین زمان استحمام صبح یا در انتهای روز، قبل از تغذیه است که پس از آن نوزاد شیر بخورد و بخوابد. 
 
پوست کودک

ترفندهایی برای مراقبت از پوست حساس و لطیف کودکان

 3. به تدریج که کودک بزرگ تر می شود می توانید او را روزانه حوالی زمان معینی حمام کنید زیرا حمام کردن روزانه به خصوص در هوای گرم به کودک احساس آرامش و طراوت می دهد.
4. شوینده های کودک باید بسیار ملایم باشند چرا که چربی پوست کودکان کمتر از بزرگسالان است. صابون و شامپوی بچه به دلیل Ph خنثی موجب تحریک و سوزش چشم نمی شود و بین شوینده ها، ملایم ترین ترکیب را دارد. پوست لطیف کودک پس از حمام دچار خشکی می شود. برای پیشگیری از آن می توانید چند قطره روغن بچه را در وان کودک بریزید و کودک را با این آب آبکشی کنید یا پس از حمام کردن و قبل از خشک کردن، مقداری روغن بچه را به پوست خیس او بزنید. هنگام خشک کردن کودک لابلای چین های اندام های او را بادقت کافی تمیز کنید.
5. لباس کودک را با صابون های مخصوص بچه بشویید و از شستن با پودرهای لباسشویی و نرم کننده های لباس خودداری کنید زیرا این مواد برای پوست او حساسیت ایجاد می کند. اگر امکانش را دارید لباس های شسته شده کودک را برای خشک شدن در معرض آفتاب قرار دهید.
6. اگر با التهاب پوست محل پوشک که می تواند منجر به سوختگی، خارش و در نتیجه به هم خوردن آرامش و خواب او شود روبرو شدید، پای بچه را با آب گرم و صابون مخصوص بدن نوزاد بشویید و با دستمال نرم خشک کنید. حوله را روی پوست نکشید زیرا می تواند باعث تشدید ضایعات پوستی شود سپس با پمادهایی که مخصوص سوختگی پای کودک است، چرب کنید. بهتر است تا وقتی که سوختگی بهبود یابد از پوشک های بزرگ تر از اندازه استفاده کنید و شورت های لاستیکی تنگ به کودک نپوشانید.

چگونه از پوست کودک مراقبت کنیم؟


منبع : هفته نامه سلامت/ی






















چگونه از پوست کودکان مراقبت کنیم؟ - سیمرغ

seemorgh.com › سبک زندگی › تناسب و زیبایی › نحوه ی مراقبت از بدن
۹ خرداد ۱۳۸۹ ه‍.ش. - چگونه از پوست کودکان مراقبت کنیم؟ هیچ ‌چیزی به لطافت پوست نوزادان و کودکان نیست و طبیعی است که این پوست نازک و لطیف، مراقبت‌های ظریفی ...

چگونه از پوست نوزاد مراقبت کنیم؟ - نمناک

namnak.com/نکاتی-برای-نگهداری-از-پوست-نوزاد.p5050
رتبه: ۳٫۶ - ‏۱۱ نقد
نمناک بهداشت و سلامتپوست و مو چگونه از پوست نوزاد مراقبت کنیم؟ ... نکاتی برای مراقبت از پوست کودک مراقبت از پوست نوزاد و جلوگیری از ایجاد جوش های پوستی ...
۳۰ فروردین ۱۳۹۰ ه‍.ش. - یکی از کارهای مهم مراقبت از پوست کودک شستشوی منظم است. ... آنها پس از حمام شدیدا خشک می‌شود و برای جلوگیری از خشک‌شدن پوست باید از شوینده‌های ملایم استفاده کنیم. .... رفتار ما با در مواجهه با توریست های خارجی باید چگونه باشد؟

مراقبت از پوست کودکان در تابستان - بیتوته

www.beytoote.com/attire/cuticle/child3-care-summer.html
مراقبت از پوست کودکان در تابستان مراقبت از پوست کودکان ,تفاوتهای پوست کودک و بزرگسال,مراقبت از پوست کودکان در ... چگونه شامپو مناسب موهایم را پیدا کنم؟

مراقبت از پوست کودک و چند توصیه حیاتی - نی‌ نی‌ بان

niniban.com/fa/news/35769/مراقبت-از-پوست-کودک-و-چند-توصیه-حیاتی
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - مراقبت از پوست کودک و چند توصیه حیاتی. کودکان موجودات ... اگر از نظر حساسیت به مواد شیمیایی یا جذب پوستی نگاه کنیم، بله. هم در بزرگسالان و هم در ... با کودکانی که مبتلا به این ناراحتی هستند چگونه باید برخورد کرد؟ به عنوان نمونه ...

چگونه از پوست کودک مراقبت کنیم؟ - مادر.بارداری.ویار.زایمان ...

robabnaz51.persianblog.ir/tag/چگونه_از_پوست_کودک_مراقبت_کنیم؟
در یک نوزاد تازه متولد شده غده‌های چربی هنوز به طور کامل شکل نگرفته است و پوست کلاژن بیشتری دارد، در نتیجه قابلیت ارتجاعی( الاستیک ) پوست بیشتر است.

آنا | چگونه از پوست کودکان مراقبت کنیم؟

www.ana.ir › اجتماعی › پزشکی و سلامت
۱۶ شهریور ۱۳۹۵ ه‍.ش. - معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با توجه به لزوم استفاده از صابون بچه برای کودکان، گفت: صابون‌های ...
۱۸ شهریور ۱۳۹۲ ه‍.ش. - متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: مراقبت از پوست نوزاد در ۲۸ روز اول زندگی بسیار ضروری است چرا که پوست نوزاد در این دوره مستعد از دست دادن آب، ...

چگونه از پوست و موی نوزاد مراقبت کنیم؟ - مشرق

www.mashreghnews.ir/fa/news/247613/چگونه-از-پوست-و-موی-نوزاد-مراقبت-کنیم
۱۸ شهریور ۱۳۹۲ ه‍.ش. - متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: مراقبت از پوست نوزاد در ۲۸ روز اول زندگی بسیار ضروری است چرا که پوست نوزاد در این دوره مستعد از دست دادن آب، ...

نحوه مراقبت از پوست کودکان در فصل های مختلف - مجله ...

www.hidoctor.ir/4542_نحوه-مراقبت-از-پوست-کودکان-در-فصل-های-مخ.html/
۱ مرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - پوست کودک با پوست افراد بزرگسال متفاوت است بنابراین مراقبت ویژه ای را می طلبد، مخصوصاً در .... چگونه سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم؟
آکاایران: علائم هشدار دهنده کودک آزاری آکاایران: آکا ایران: کودک‌آزاری شامل فعالیت‌ ... چگونه از کودک خود مراقبت کنیم؟ .... آیا ماساژ پوست نوزاد با روغن گیاهی مفید است؟

چگونه از نوزاد خود مراقبت کنیم ؟ - راسخون

rasekhoon.net › مقالات › پزشکی سلامت › بیماریها و روش درمان › بیماریهای اطفال
رتبه: ۳ - ‏۱۹ رأی
چگونه از نوزاد خود مراقبت کنیم ؟ مراقبت از نوزاد تازه متولد شده : پوسته ریزی پوست سر اگر چه منظره زیبایی ندارد اختلالی شایع و بی خطر است. ممکن است کودک شما ...
۴ آبان ۱۳۹۵ ه‍.ش. - در فصل زمستان هوای خشک داخل منزل و هوای سرد بیرون، منجر به ایجاد ترک، خشکی، سوزش و سرخی در پوست نوزادان می گردد. بنابراین با آمدن فصل ...
هیچ ‌چیزی به لطافت پوست نوزادان و کودکان نیست و طبیعی است که این پوست نازک و لطیف، مراقبت‌های ظریفی هم می‌‌طلبد. این هفته قصد دارم در صفحه زیبایی به ...
۹ آبان ۱۳۸۷ ه‍.ش. - مراقبت از نوزاد تازه متولد شده : پوسته ریزی پوست سر اگر چه منظره زیبایی ندارد اختلالی شایع و بی خطر است. ممکن است کودک شما مختصری پوسته ...

چگونه از پوست کودکان در مقابل پشه‌گزیدگی مراقبت کنیم؟ - ...

persianlab.com/child/take-care-childrens-skin-against-mosquito-bites
جلوگیری از پشه گزیدگی کودک و نوزاد،پیشگیری از گزیدن کودک توسط حشرات به نظر شما چگونه می‌توان از کودکان در مقابل حشرات محافظت کرد؟ بی‌شک با گرم شدن هوا ...

چند راه کار ساده برای حفاظت از پوست کودکان در تابستان ...

fa.parsiteb.com › دسته بندی مقالات › بارداری تا بلوغ
با مراقبت از پوست کودک تان در تابستان می توانید خطر بروز آفتاب سوختگی و احتمال بروز سرطان پوست در سال های آتی را به حداقل ... پوشاندن لباس مناسب به کودکان برای حفاظت از پوست ضروری است. ... چگونه به سوالات جنسی فرزند خود پاسخ دهیم؟
۴۵ دقیقه پیش - سایت خبری و تفریحی تور تایلند مطلب چگونه از پوست کودک مراقبت کنیم؟ را جمع آوری کرده است برای اطلاعات بیشتر درمورد چگونه از پوست کودک ...
۱۲ خرداد ۱۳۸۸ ه‍.ش. - چگونه از پوست و موی نوزادان مراقبت کنیم؟ ... بچه به غیر از سر کودک را با آنها چرب کرد تا از خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوست آنها جلوگیری شود.

چگونه از پوست نوزاد مراقبت کنیم - آفتاب

www.aftabir.com › مقالات › بهداشت و درمان › توصیه های پزشکی
۳ مرداد ۱۳۸۹ ه‍.ش. - بسیاری از نوزادان در چند ماه ابتدایی تولدشان به شدت در معرض خطر ناراحتی‌های پوستی قرار دارند.... به عنوان یک مادر بد نیست که این ناراحتی‌های ...

چگونه از پوست و موی نوزادان مراقبت کنیم؟ - کودکان باهوش ...

robabnaz36.persianblog.ir/tag/چگونه_از_پوست_و_موی_نوزادان_مراقبت_کنیم؟
چگونه از پوست و موی نوزادان مراقبت کنیم؟ زیبایی پوست و مو از نکاتی مهم در داشتن چهره‌ای زیباست، از این رو گاهی مادران به دلیل بعضی عقاید غلط جهت زیبا شدن پوست ...

از پوست چطور مراقبت کنیم؟ - سلامتی

salamati.ir/2016/09/30/how-do-you-take-care-of-your-skin/
۹ مهر ۱۳۹۵ ه‍.ش. - حالا یک سوال میپرسیم:چطور میتوانیم از پوست مراقبت کنیم؟ امروزه تنوع .... مشکلات روحی و و اضطراب کودکان در سن رشد را چگونه مدیریت کنیم؟

چگونه از پوست نوزاد مراقبت کنیم؟

www.pandarasa.ir/hygiene/view/ArticleId/.../چگونه-از-پوست-نوزاد-مراقبت-کنیم؟
۲۶ آبان ۱۳۹۵ ه‍.ش. - نکاتی برای مراقبت از پوست کودک مراقبت از پوست نوزاد و جلوگیری از ایجاد جوش های پوستی باعث می شود که نوزاد شاد و خندان باشد . ]',ki hc \,sj k ...
معمولا پوست های حساس نیاز به یک نوع مراقبت خاص دارند تا از هر گونه عوارض ... چگونه از پوست های حساس مراقبت کنیم ؟ .... بهترین راه ها برای مراقبت از دندان کودک.

چگونه از پوست نوزاد خود مراقبت کنیم؟ - خانوم گل

www.khanoomgol.com/Thread-چگونه-از-پوست-نوزاد-خود-مراقبت-کنیم؟
از نوزادان در چند ماه ابتدایی تولدشان به شدت در معرض خطر ناراحتی‌های پوستی قرار دارند.... به عنوان یک مادر بد نیست که این ناراحتی‌های پوستی را بشناسید تا اگر ...

چگونه از پوست نوزاد مراقبت کنیم؟ | نی نی یاری

niniyari.com › نی نی یاری › پزشکی و سلامت
۲۷ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - مراقبت از پوست نوزاد ، پوست نوزاد مستعد التهابات پوستی است اما بیشتر آنها بی خطرند و خودبه خود برطرف می شوند . بد نیست که این ناراحتی های ...
پوست خشن و خشک را چگونه مراقبت کنیم؟ ... خاصی از خشکی پوست به نام کراتوسیس پیلاریس هستند که معمولا ارثی بوده و در بسیاری از کودکان و نوجوانان شایع است.

در هفته اول، چگونه از نوزاد مراقبت کنیم؟ - برترین ها

www.bartarinha.ir/fa/news/131994/در-هفته-اول-چگونه-از-نوزاد-مراقبت-کنیم
۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - در هفته اول، چگونه از نوزاد مراقبت کنیم؟ ... ممکن است به تکامل نوزاد و توانایی مادر در مراقبت از کودک لطمه وارد کند. .... مراقبت از پوست حساس نوزاد.
۱۸ خرداد ۱۳۸۸ ه‍.ش. - 6پست - ‏3 نویسنده
لطیف چون برگ گل http://www.img98.com/images/h5poh8cu0izron1ll7qj.jpg چگونه از پوست و موی نوزادان مراقبت کنیم؟ زیبایی پوست و مو از نکاتی ...

چگونه از بند ناف نوزاد مراقبت کنیم؟

www.tebyan.net › ... › سلامت › انواع بیماری ها و درمان آنها › بیماری‌های کودکان
۱۹ شهریور ۱۳۹۲ ه‍.ش. - چگونه از بند ناف نوزاد مراقبت کنیم؟ .... اطمینان حاصل کنید بندناف به پوست نوزاد مالیده نمی‌شود. ... 11 علت بروز حساسیت پوستی در کودکان.

چگونه از پوست مان مراقبت کنیم؟ - که

www.irannaz.com/how-to-take-care-of-our-skin.html
مراقبت درست و صحیح از پوست می تواند فرآیند پیری طبیعی پوست را به تاخیر بیندازد و از ... روانشانسی کودک-مشاوره نوجوان ... چگونه از پوست مان مراقبت کنیم؟

چگونه از پوست کودکان مراقبت کنیم؟ - افکارنیوز

www.afkarnews.ir/بخش-اجتماعی-5/166031-چگونه-از-پوست-کودکان-مراقبت-کنیم
۲۸ آبان ۱۳۹۱ ه‍.ش. - چگونه از پوست کودکان مراقبت کنیم؟ خیلی از بچه‌ها عاشق حمام گرفتن در یک وان پر از کف هستند که در آن حسابی آب‌بازی کنند ولی آیا این کف در وان ...

چگونه از دست های خود مراقبت کنیم؟ | بیشتر افراد زیبایی را ...

www.ghatreh.com/news/nn14348631/چگونه-دست-های-خود-مراقبت-کنیم
۱۴ خرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - بیشتر افراد زیبایی را تنها در پوست صورت و موی سر می دانند درحالی که ... چگونه از دست های خود مراقبت کنیم؟ .... پوست کودک؛ 8 خطر و 5 توصیه ...

بنیتا - چگونه از پوست خشکمان مراقبت کنیم؟

www.benita.ir/.../what-your-skincare-routine-should-look-like-if-you-have-dry-skin
۲ آذر ۱۳۹۵ ه‍.ش. - اگر پوستی خشک دارید، روال روزمره مراقبت از پوست شما چگونه باید باشد؟ ... چگونه از پوست خشکمان مراقبت کنیم؟ .... راهنمای مراقبت از پوست کودک ...

مراقبت از پوست در فصل زمستان - مهمترین اخبار ایران و جهان

vista.ir/article/242112/مراقبت-از-پوست-در-فصل-زمستان
در فصل زمستان باید به شکل زیر از پوست مراقبت کرد؛ ▫ در فصل زمستان استفاده... ... همه لباس های خیس را از تن کودک درآورید. .... چگونه از ضد آفتاب استفاده کنیم؟
۲ آذر ۱۳۹۵ ه‍.ش. - زنان کره ای از کودکی مراقبت از پوست خود را می آموزند در حالی که شما احتمالا اولین کرم ضدافتاب را در دوران نوجوانی دیده باشید! در اصول مراقبت از ...

چگونه از پوست و موی نوزاد مراقبت کنیم؟ - خانه

khazesh.ir/search/چگونه+از+پوست+و+موی+نوزاد+مراقبت+کنیم؟
متخصص پوست، مو و زیبایی: چگونه از پوست و موی نوزاد مراقبت کنیم. متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: مراقبت از پوست نوزاد در ۲۸ روز اول زندگی بسیار ضروری ...
۲۲ آبان ۱۳۸۶ ه‍.ش. - امیدوارم وسط این هاگیر واگیر، فرصت کنم باز هم برایش بنویسم؛ توی همان ستون همیشگی! ... ملایم حوله را روی بدن نوزاد فشار دهیم تا رطوبت پوست را به خود جذب کند. ... بعد از این کار، آرام سر کودک را بلند کنید و قسمت پشتی لباس را هم ...

چگونه از پوست کودکان مراقبت کنیم؟ - جستجوگر اخبار تی ...

tnews.ir/news/b36a70135053.html
۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ه‍.ش. - معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با توجه به لزوم استفاده از صابون بچه برای کودکان، گفت: صابون های ...

چگونه از ناف نوزادان مراقبت کنیم؟ - دلگرم

www.delgarm.com/children/pain-and.../6586-چگونه-از-ناف-نوزادان-مراقبت-کنیم؟
10 راه جلوگیری از بثورات پوستی پوشک در کودکان ... چگونه از ناف نوزادان مراقبت کنیم؟ مراقبت از ناف نوزاد مراقبت از ... چطور از نوزاد نارس مراقبت کنیم؟ پیچیدن بند ...

چگونه از پوست دور چشم خود محافظت کنم تا همیشه جوان و زیبا ...

https://www.darukade.com/.../چگونه-از-پوست-دور-چشم-خود-محافظت-کنم-تا-همیشه-جوا...
۱۲ آذر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - چگونه از پوست دور چشم خود محافظت کنم تا همیشه جوان و زیبا بماند ؟ نویسنده : ... در نتیجه وقتی میخواهید یک محصول مراقبت پوستی انتخاب کنید ، باید بیشتر مراقب باشید . محصولاتی که حاوی ..... مشکلات شایع تغذیه در کودکان.

چگونه در فصل پاییز از پوست خود مراقبت کنیم - باشگاه ...

www.yjc.ir/fa/news/4595091/چگونه-در-فصل-پاییز-از-پوست-خود-مراقبت-کنیم
۲۴ مهر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - چگونه در فصل پاییز از پوست خود مراقبت کنیم. وقتی فصل عوض ... (مخصوصا آنهایی که در خانه، نوزاد یا کودکی با پوست حساس دارید). توجه به رنگ ...

در طول شب چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ - مجله اینترنتی ردز

www.radz.ir/1394/05/در-طول-شب-چگونه-از-پوست-خود-مراقبت-کنیم؟/
تخصصان پوست و داروسازان برای مراقبت‌ از پوست در طول شب توصیه‌ها و محصولات ویژه‌ای دارند که این موارد را از دیدگاه متخصصین پوست و مو بررسی می‌کنیم .

در 30 سالگی، چگونه باید از پوست خود مراقبت کنیم؟ - الو دکتر

www.alodoctor.ir/articles/.../در-30-سالگی-چگونه-باید-از-پوست-خود-مراقبت-کنیم؟
۲۲ شهریور ۱۳۹۳ ه‍.ش. - مراقبت های لازم برای داشتن پوستی مناسب در سی سالگی. ... در 30 سالگی، چگونه باید از پوست خود مراقبت کنیم؟ مراقبت .... دوشنبه کودک و بارداری.

چگونه در زمستان از پوست خود مراقبت کنیم - ایران ارتوپد

www.iranorthoped.ir/fa/news/3098/چگونه-در-زمستان-از-پوست-خود-مراقبت-کنیم
پوست خوب داشتن نعمتی است ولی مراقبت ما از آن بیشترین تاثیر را در سلامتی و حفظ ظاهر آن دارد. در فصل زمستان ... چگونه به یک کودک قربانی زورگویی کمک کنیم ...

چگونه از پوست کودکان مراقبت کنیم؟ - سیب موز

sibmoz.com/50962-چگونه-از-پوست-کودکان-مراقبت-کنیم
سیب موز: چگونه از پوست کودکان مراقبت کنیم؟ سیب موز به گزارش سیب موز به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، دکتر منوچهر دا.

چگونه از پوست کودکان مراقبت کنیم - مطالب خواندنی

shopplants.parsiblog.com/category/چگونه+از+پوست+کودکان+مراقبت+کنیم/
ساعت 12:47 صبح پنج شنبه 89/3/6. 3چگونه از پوست کودکان مراقبت کنیم. چگونه از پوست کودکان مراقبت کنیم؟ هیچ ‌چیزی به لطافت پوست نوزادان و کودکان نیست ...

مراقبت از پوست برای سن خاص - salamatbank.com

salamatbank.com/beauty/.../718/مراقبت%20از%20پوست%20برای%20سن%20خاص
لاکتو کالامین ( کرم برای خارش پوست ) که برای پوست کودک مورد استفاده قرار ... که باید برای پوست چکار باید بکنیم، از چه سنی باید مراقبت از پوست را شروع کنیم! ... این راهنمای مختصر، چند ترفند و چگونه مقایسه کردن پوست سالم و ناسالم برای ...

چگونه از موی کودک مراقبت کنیم؟ | شرکت دنون سحر - دنت

www.danette-ir.com/.../ApplicationsDetail.aspx?...چگونه%20از%20موی%20کودک%20...
در صورت ریزش مو یا شکستگی آن و جوش های مکرر در پوست سر به متخصص کودکان مراجعه کنید. در این مطلب به چند روش در زمینه مراقبت از موی کودک اشاره شده است.

چگونه سوختگی ها را در کودکان درمان کنیم؟

www.hawzah.net/fa/Magazine/View/.../چگونه-سوختگی-ها-را-در-کودکان-درمان-کنیم
زخمهای شدید باعث می شوند که پوست فشرده و مفاصل کشیده شوند و حرکتشان محدود گردد. مراقبت خوب مانع این عوارض می گردد. سوختگی اطراف مفاصل باید با تخته ...
در ماه رمضان با توجه به روزه داری و تغییر در برنامه غذایی برای داشتن پوستی زیبا باید نکات ... چگونه در ماه رمضان از پوست مراقبت کنیم؟ .... داستان برای کودکان.

با خشکی پوست نوزاد در زمستان چه کنیم؟ - نی نی سایت

www.ninisite.com/Pages/News-خشکی_پوست_نوزاد_زمستان_کنیم_-406.aspx
۹ فروردین ۱۳۹۳ ه‍.ش. - از اینرو همانطور که در تابستان و در مقابل اشعه خورشید باید از پوستمان مراقبت کنیم، در زمستان هم باید در مقابل سرما از پوستمان مراقبت کنیم.
در این مقاله با نکاتی در مورد مراقبت از پوست نوزاد و کودک و جلوگیری از خشکی و اگزما ی پوست آشنا، درمان جوش ... در ادامه به تشخیص و درمان مشکلات پوستی متداول در نوزادان اشاره می کنیم. .... علت درد پایین شکم در خانم ها چیست و چگونه درمان می شود؟
۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ه‍.ش. - آیا پوست شما نیز دارای جوش است و خارش زیادی دارد؟ در این ... چگونه از پوست حساس مراقبت کنیم؟ .... سواستفاده سرشبکه‌ تکدی‌گری از کودکان و زنان.

چگونه از پوست کوچولومون مراقبت کنیم؟

www.neverland.ir › سبک زندگی کودکان › بهداشت و زیبایی
چگونه از پوست کوچولومون مراقبت کنیم؟ - تصویر 1. چرا میگوییم پوست کودکان حساس است؟ آیا تفاوتی بین پوست کودکان و افراد بالغ وجود دارد؟ پوست کودکان ...

چگونه از پوست خود محافظت کنیم؟

drhame.com/fa/Details/354/چگونه-از-پوست-خود-محافظت-کنیم؟
چگونه از پوست خود محافظت کنیم؟ ... برچسب ها : پوست استحمام مراقبت سلامت استحمام زیبایی پوست صورت ... چه زمانی باید تمیز کردن دهان کودک را شروع نمایم.

چگونه از پوست های خارش دار مراقبت کنیم؟ - رژیم

pezeshkin.ir/چگونه-از-پوست-های-خارش-دار-مراقبت-کنیم؟/
۳۰ مهر ۱۳۹۵ ه‍.ش. - یه سری از پوست ها هستند که خارش دار هستند و بسیار حساس این پوست ها نیاز به مراقبت دارد پس شما میتوانید با این مطلبی که قرار داده ایم از پوست ...
باید توجه کرد همان طور که پوست لطیف نوزاد نیاز به مراقبت دارد موهای نوزاد نیز نیاز به مراقبت دارد. برای مراقبت از موهای کودک با اصلاح به موقع و استفاده از شامپوهایی ...
بنابراین، پیشگیری از آفتاب در کودکی برای پیشگیری از سرطانهای پوستی لازم است. 5- چگونه می توانم کودکم را از نور آفتاب محافظت کنم؟ کودک خود را با این جمله ...

در بارداری چطور از پوست مراقبت کنیم ؟ – جدیدترین اخبار ...

www.momtaznews.com/در-بارداری-چطور-از-پوست-مراقبت-کنیم-؟/
در اینجا سوالی مطرح می شود:«با تغییرات پوستی دوران بارداری چه کنیم؟ ... علوم پزشکی شهیدبهشتی به ما می گوید که بارداری چه تاثیری بر پوست دارد و در این ۹ ماه چطور باید از پوست مراقبت کرد؟ ..... چگونه سلامت روانی کودک را در خانه تامین کنیم؟

چگونه از بهداشت و سلامت دهان و دندان کودکان مراقبت کنیم؟ ...

www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid=6190&parentid=69&catid...
چگونه از بهداشت و سلامت دهان و دندان کودکان مراقبت کنیم؟, ... چگونه از دندان های کودک خود مراقبت کنیم؟ اصول زیر .... زنان کره ای چگونه پوستی درخشان و بدون لک دارند؟

محصولات بهداشتی خطرساز برای پوست کودکان • وقت غذای ...

goodfoodtime.com/محصولات-بهداشتی-خطرساز-برای-پوست-کودک/
۵۸ دقیقه پیش - اصلی/مقالات/پزشکی سلامت/بهداشت/بهداشت جسم/چگونه از پوست کودکان مراقبت کنیم؟ ... هیچ ‌چیزی به لطافت پوست نوزادان و کودکان نیست و طبیعی ...

چگونه از پوست در هوای آلوده محافظت کنیم؟ - پرشین طب

persianteb.com/چگونه-از-پوست-در-هوای-آلوده-محافظت-کنی-2/
۱ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - چگونه از پوست در هوای آلوده محافظت کنیم؟,پوست صورت,محافظت از پوست,محافظت از پوست صورت,چگونه از پوست صورت در مقابل هوای آلوده مراقبت ...

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم ؟ - پزشک آنلاین

www.pezeshkonline.ir/articles/17623/چگونه-از-پوست-خود-مراقبت-کنیم
پوست نرمال :زدن کرم های ضد افتاب مخصوص پوست معمولی میتواند حتی ضد الودگی هوا هم باشد و از ایجاد انواع سرطان های پوستی هم پیشگیری می ... چیکار کنیم امسال سرما نخوریم ... چگونه از پوست خود مراقبت کنیم ؟ .... کودکان و نوزادان کودکان و نوزادان ...
تمرین مراقبت عمومی با مانکن پرستاری کودک ... چگونه از پوست ، سر و موی خود مراقبت کنیم؟ ... صورت یک موضوع واحد در نظر گرفته و با آنها برخورد یکسانی می شود . برای نمونه ، تصور می شود که چرب بودن پوست سر ، حتما به معنی موی چرب نیز بوده و به ...

توصیه‌های ساده برای سالم نگه داشتن پوست نوزاد | شفاجو

shafajoo.com/content/blog/486/توصیه‌های-ساده-برای-سالم-نگه-داشتن-پوست-نوزاد
۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ه‍.ش. - در این مقاله به صورت تفصیلی به سلامت پوست نوزادان و مشکلات پوستی مانند اگزما، جوش، آفتاب ... در اینجا به تشخیص و درمان مشکلات پوستی متداول در نوزادان اشاره می کنیم. ... درحالی که مراقبت از پوست نوزاد امری پیچیده و مشکل به نظر میرسد، کافیست بتوانید به سادگی .... فرآیند دندان در آوردن چگونه است؟ دندان در ...

نحوه مصرف روغن حمام - چگونه از پوست کودک مراقبت کنیم؟مادر ...

www.multisearch.ir/fdcjcsjrjrdtcsdydmctvndnsdcacyrctcma.html
(۱)چگونه از پوست کودک مراقبت کنیم؟ - مادر.بارداری.ویار.زایمان ...رشد و تقویت موها با روغن های طبیعیاستفاده از روغن بچه بهترین روش برای تمیز کردن قسمت‌‌هایی از ...

در هفته های اول بعد از زایمان چطور از خود مراقبت کنیم؟ - ...

www.shebreh.ir › تازه های سلامت › بارداری و سلامت بانوان
۱۹ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - در هفته های اول بعد از زایمان چطور از خود مراقبت کنیم؟ ... اگر آنها را روی نوک سینه بگذارید از خشک شدن پوست نوک سینه و زخم شدنش جلوگیری می کند.

در زمستان و هوای سرد چگونه از پوست مراقبت کنیم؟ - فراناز

www.faranaz.com/how-to-take-care-of-your-skin-in-winter-and-cold-weather.html
در زمستان و هوای سرد چگونه از پوست مراقبت کنیم؟ ... کودکان بیش از بزرگسالان در معرض خطر سرمازدگی هستند، زیرا کودکان سریع تر از بزگسالان حرارت بدن را از طریق ...

مامان و نی نی/ چگونه از پوست و موی نوزاد مراقبت کنیم؟ - کوپه

www.koupeh.com/rh2s0pfi/مامان-و-نی-نی-چگونه-از-پوست-و-موی-نوزاد-مراقبت-کنیم؟
مامان و نی نی/ چگونه از پوست و موی نوزاد مراقبت کنیم؟ فارس/ مراقبت از پوست نوزاد در ۲۸ روز اول زندگی بسیار ضروری است چرا که پوست نوزاد در این دوره مستعد از دست ...
۱۹ آبان ۱۳۹۵ ه‍.ش. - ار تباط صابون و اگزمای پوستی, بیماری اگزمای پوستی, بیماری پوستی, ... آشپزی,مدل لباس بچه,خواص مواد غذایی,روانشناسی کودک,روان شناسی,خانه داری,آرایش ... خانه / پزشکی و سلامت / در فصل سرما چگونه از پوست خود مراقبت کنیم ...

چگونه به روش زنان کره ای از پوست خود مراقبت کنیم - صفحه ...

safheiran.ir/چگونه-به-روش-زنان-کره-ای-از-پوست-خود-مرا/girls/16024
۱ روز پیش - در این چگونه با روش های مراقبت از پوست از منظر زنان کره ای آشنا می شویم. ۱. زنان کره ای از کودکی مراقبت از پوست خود را می آموزند در حالی که شما ...
یکی از مهمترین موارد در مراقبت از پوست کودک شستشوی منظم است. حمام کردن به صورت ... 20 مهر 1392: چگونه از کودک آبله مرغانی مراقبت کنیم؟ .: 20 مهر 1392: کودک از ...

آیا پوست حساسی دارید ؟ چگونه از پوست حساس خود مراقبت ...

7ganj.ir › سلامت › سلامت پوست، مو و ناخن
پاکسازی و تمیز کردن پوست می تواند یک چالش ترسناک برای کسانی باشد که پوست حساس یا خشک دارند. این افراد باید دقت بیشتری برای پاکسازی و تمیز کردن ...
چگونه از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنیم؟ ... نور خورشید محافظت کرد و نحوه مراقبت از خود در برابر اثرات نور خورشید و آفتاب سوختگی را به کودک آموزش داد.

چگونه از نوزاد تازه متولد شده مراقبت کنیم - پرداد

www.pardad.ir/_چگونه-از-نوزاد-تازه-متولد-شده-مراقبت-کنیم_4773.aspx
۱۴ تیر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - روشهای مراقبت از نوزاد تازه متولد شده پوسته ریزی پوست سر اگر چه منظره زیبایی ندارد اختلالی شایع و بی خطر است.

چگونه از پوست خود به خوبی مراقبت کنیم؟ - رژیم چاقی

www.jarahzadeh.com/اخبار.../1540-چگونه-از-پوست-خود-به-خوبی-مراقبت-کنیم؟.ht...
چگونه از پوست خود به خوبی مراقبت کنیم؟ ... خوبی به آن رسید و از آن محافظت کرد زیرا شما با پوست صورت صاف زیبا و جذاب هستید. ... مراقبت از پوست خشک و حساس ... کودکان سزارینی با احتمال خطر بیشتری به چاقی مبتلا خواهند شد · آشنایی با رژیم ...
چگونه از بند ناف کودک خود مراقبت کنیم؟ ... ناف را باید به حال خود رها کرد و از الکل استفاده نکرد چرا که الکل باعث تحریک پوست نوزاد شده و بهبود آن به طول می انجامد.
<