وضعیت آب و هوا ۱۳ فروردین ۹۶ | سیزده بدر ۹۶ بارانی است

وضعیت آب و هوا در سیزده بدر و تعطیلات نوروز ۹۶

پیش بینی وضعیت آب و هوای 13 فروردین 96 (سیزده بدر 96) قائمشهر,هشدار در مورد وقوع سیل در روز 13 فروردین 96,هواشناسی: سال 96 با باران می آید,وضعیت آب و هوا 13 فروردین 96,وضعیت آب و هوا 13 فروردین 96 | سیزده بدر 96 بارانی است,وضعیت آب و هوا در سیزده بدر و تعطیلات نوروز 96,وضعیت آب و هوای 13 فروردین 96 (سیزده بدر 96) اصفهان,وضعیت آب و هوای 13 فروردین 96 (سیزده بدر 96) بابل (مازندران),وضعیت آب و هوای 13 فروردین 96 (سیزده بدر 96) تبریز,وضعیت آب و هوای 13 فروردین 96 (سیزده بدر 96) تهران,وضعیت آب و هوای 13 فروردین 96 (سیزده بدر 96) جزیره کیش,وضعیت آب و هوای 13 فروردین 96 (سیزده بدر 96) چالوس,وضعیت آب و هوای 13 فروردین 96 (سیزده بدر 96) رشت (گیلان),وضعیت آب و هوای 13 فروردین 96 (سیزده بدر 96) ساری,وضعیت آب و هوای 13 فروردین 96 (سیزده بدر 96) شیراز (فارس),وضعیت آب و هوای 13 فروردین 96 (سیزده بدر 96) مشهد (خراسان رضوی)

پیش بینی هوای روز ۱۳ فروردین ۹۶ / هوای سیزده بدر ۹۶ : احتمال وقوع سیل

خبرگزاری ایرنا: سامانه بارشی جدیدی شامگاه جمعه (یازدهم فروردین ماه) از غرب به کشور وارد می شود و تا روز طبیعت در بیشتر مناطق بجز بخش های جنوب شرقی به فعالیت ادامه می دهد.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های هواشناسی، امروز (سه شنبه) برای برخی مناطق شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور بارش پراکنده باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است.

در شمال غرب، غرب و دامنه های زاگرس مرکزی افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می دهد و در استان های ساحلی دریای خزر بویژه غرب سواحل، افزایش ابر و بارش پراکنده را شاهدیم.


* چهارشنبه (نهم فروردین ماه) ۹ فروردین ۹۶

چهارشنبه (فردا) ساکنان غرب و جنوب غرب کشور و دامنه های زاگرس مرکزی با بارش باران، گاهی رعدوبرق، در پاره ای نقاط وزش باد شدید روبرو می شوند.

در دامنه های جنوبی البرز، برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور نیز بتدریج افزایش ابر، بارش پراکنده باران و وزش باد رخ می دهد.

* پنجشنبه (دهم فروردین ماه) ۱۰ فروردین ۹۶

آسمان ابری، بارش پراکنده باران و وزش باد در سواحل دریای خزر، دامنه های البرز مرکزی و شرقی و بخش هایی از مرکز و شمال شرق کشور، پدیده بارز پنجشنبه است.

همچنین در این روز باد شدید بخش هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور را درمی نوردد و افت نسبی دما نیز برای مناطق شمالی و شمال شرق کشور پیش بینی می شود.

* جمعه، شنبه و یکشنبه (یازدهم تا سیزدهم فروردین ماه) ۱۱ تا ۱۳ فروردین ۹۶

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ورود یک سامانه بارشی جدید را به غرب کشور از شامگاه جمعه پیش بینی کرده است.

این سامانه شنبه نیمه غربی سواحل دریای خزر و به تدریج مرکز، شمال شرق و شرق کشور را دربرمی گیرد که پیامد آن بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد و در مناطق کوهستانی و مرتفع بارش برف است.

این سامانه یکشنبه (سیزدهم فروردین ماه مصادف با روز طبیعت) در بیشتر مناطق کشور بجز پاره ای از مناطق جنوب شرق کشور به فعالیت خود ادامه می دهد.

وضعیت آب و هوای ۱۳ فروردین ۹۶ (سیزده بدر ۹۶) تهران

اما در روز سیزده بدر نیز پیش بینی می شود آسمان تهران نیمه ابری باشد، به غیر از اوایل صبح که احتمال رعد و برق و بارندگی به صورت خفیف و لحظه ای وجود دارد در باقی ساعت آسمان نیمه ابری تا ابری بدون بارش خواهد بود. بیشینه و کمینه دما در این روز ۱۹ و ۱۱ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وضعیت آب و هوای ۱۳ فروردین ۹۶ (سیزده بدر ۹۶) مشهد (خراسان رضوی)

با گسترش سیستم بارش زا، انتظار می‌رود از بعدازظهر بر حجم بارش‌ها در غالب نقاط استان افزوده گردد. با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها طی این روز وجود دارد. ضمن اینکه از اواخر وقت کاهش قابل ملاحظه دما نیز در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

در پیش بینی های صورت گرفته روز سیزده بدر در مشهد آسمان کاملا با لایه های سنگین ابر پوشیده خواهد بود و احتمال بارش باران و برف پراکنده به صورت جزئی و مقطعی در ساعاتی از شبانه روز انتظار می رود، دمای هوا در گرمترین ساعات روز به ۱۳ درجه سانتیگراد می رسد و در سردترین ساعات شب ۲ درجه بالای صفر پیش بینی می شود، البته سرمایی که احساس می شود به زیر صفر می رسد.

وضعیت آب و هوای ۱۳ فروردین ۹۶ (سیزده بدر ۹۶) شیراز (فارس)

آسمان قسمتی ابری تا ابری برای نواحی شمالی و مرکزی احتمال بارش باران

وضعیت آب و هوای ۱۳ فروردین ۹۶ (سیزده بدر ۹۶) اصفهان

از نظر جوی سیزده بدر در اصفهان همه چیز برای یک روز خوب در کنار خانواده آماده است، آسمانی صاف و آفتابی با دمایی حداکثر ۲۴ درجه ای و رطوبتی ۶۰ درصدی شرایط مناسبی برای روز طبیعت فراهم ساخته است.

وضعیت آب و هوای ۱۳ فروردین ۹۶ (سیزده بدر ۹۶) تبریز

برای روز سیزده بدر در تبریز شرایط جوی نا پایدار و متغیری پیش بینی شده است، در برخی ساعات صبح شاهد بارش برف و ساعاتی دیگر شاهد خودنمایی آفتاب در آسمان خواهیم بود! اما از بعد از ظهر این روز آسمان کاملا ابری خواهد شد و در برخی ساعات احتمال بالایی برای بارندگی جزئی به صورت برف و باران وجود دارد. بیشینه و کمینه دمای این روز ۱۱ و ۵ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وضعیت آب و هوای ۱۳ فروردین ۹۶ (سیزده بدر ۹۶) جزیره کیش

روز سیزده بدر هم در کیش جوی پایدار انتظار می رود، دمای هوا مانند روز قبل در گرمترین ساعات به ۲۹ درجه می رسد و غیر از ساعات ابتدایی صبح که لکه های ابر در آسمان مشاهده می شود در سایر ساعات آسمانی صاف و آفتابی انتظار می رود.

وضعیت آب و هوای ۱۳ فروردین ۹۶ (سیزده بدر ۹۶) رشت (گیلان)

روز سیزده بدر هم در گیلان بارندگی ها ادامه خواهد یافت، بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در صبح این روز بارندگی به صورت خفیف و پراکنده خواهد بود که به تدریج در بعدازظهر و شب بر میزان و شدت بارندگی ها افزوده خواهد شد. کمینه و بیشینه دما در روز طبیعت ۱۰ و ۶ درجه پیش بینی شده که برای یک روز بهاری سرد است.

وضعیت آب و هوای ۱۳ فروردین ۹۶ (سیزده بدر ۹۶) بابل (مازندران)

سیزده بدر در بابل هم بارانی خواهد بود، بر اساس پیش بینی هواشناسی تقریبا در غالب ساعات شبانه روز بارش باران را تجربه خواهیم کرد، ضمن اینکه دمای هوا هم برای این روز بهار با حداکثر ۱۱ درجه سانتیگراد سرد خواهد بود.

وضعیت آب و هوای ۱۳ فروردین ۹۶ (سیزده بدر ۹۶) ساری

برای روز سیزده بدر هم احتمال بارش پراکنده باران و رگبارهایی به صورت مقطعی وجود دارد که در ساعات پایانی روز و غروب آفتاب بر تداوم بارش ها افزوده می شود. همچنین احتمال رعد و برق هم در این روز وجود دارد و دمای هوا هم در گرمترین ساعات از ۱۱ درجه سانتی گراد تجاوز نخواهد کرد.

وضعیت آب و هوای ۱۳ فروردین ۹۶ (سیزده بدر ۹۶) چالوس

در روز طبیعت هم این بارندگی ها ادامه خواهد یافت، صبحی نسبتا سرد با دمایی حدود ۸ درجه سانتیگراد و بارش خفیف باران بهاری که در ساعاتی از شبانه روز ادامه می یابد، که البته شدت بارندگی در شب بیشتر پیش بینی می شود.

وضعیت آب و هوای ۱۳ فروردین ۹۶ (سیزده بدر ۹۶) بابل (مازندران)

برای روز سیزده بدر آسمان آمل کاملا ابری و سرد خواهد بود و بارش باران هم دور از ذهن نخواهد بود، دمای هوا در این روز بیش از ۱۰ درجه سانتیگراد نخواهد بود و در سردترین ساعات به ۴ درجه هم می رسد! در بعد از ظهر هم بارش خفیف باران پیش بینی شده است که تا پایان شب ادامه خواهد یافت، همچنین احتمال رعد و برق هم وجود دارد.

بر اساس پیش بینی صورت گرفته سیزده بدر از نظر آب و هوایی روز مناسبی برای طبیعت گردی نخواهد بود ، هرچند وضعیت جوی مازندران بخصوص در فصل بهار بطور دقیق قابل پیش بینی نیست و احتمال تغییر شرایط جوی وجود دارد.

پیش بینی وضعیت آب و هوای ۱۳ فروردین ۹۶ (سیزده بدر ۹۶) قائمشهر

بلاخره در سیزده بدر امسال هم مانند سال گذشته پیش بینی می شود آسمان قائمشهر در اکثر ساعات روز بارانی باشد و دمای هوا هم در گرمترین ساعات روز از ۱۵ درجه سانتی گراد تجاوز نخواهد کرد. بنابراین باید، روز طبیعت به فکر سرپناهی برای طبیعت گردی خود باشید!

هشدار در مورد وقوع سیل در روز ۱۳ فروردین ۹۶

خبرگزاری میزان: کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در ۱۲ استان کشور از امروز خبر داد و گفت: در روز ۱۳ فروردین شاهد وقوع سیل در بسیاری از استان ها خواهیم بود.

معصومه احمدی اظهار داشت: همچنان موجی که از چند روز قبل در کشور فعال شده بود در حال بارش در شرق کشور است. این سامانه امروز در بیرجند فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب کشور در حال ورود به کشور است که شاهد بارش در استان های آذربایجان غربی و شرقی خواهیم بود. همچنین با گذشت زمان در استان های کردستان، همدان، مرکزی،ایلام، کرمانشاه و خوزستان، چهارمحال، کهگیلویه، ارتفاعات فارس و بخش هایی از بوشهر شاهد بارش باران خواهیم بود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی از روز چهارشنبه با ورود سامانه به کشور به صورت کامل، نیمه غربی کشور شاهد بارش باران رگباری خواهد بود.فردا در شمال شرق کشور نیز بارش باران خواهیم داشت.

احمدی با بیان اینکه به مسافران توصیه می کنیم روز پنج شنبه و جمعه به خانه خود بازگردند،تاکید کرد: از روز یکشنبه موج اصلی بارش ها آغاز می شود و باید منتظر بارش برف و باران و وقوع سیلاب باشیم.


انتهای پیام/

وضعیت آب و هوا ۱۳ فروردین ۹۶ | سیزده بدر ۹۶ بارانی است